Jaká bude ta správná pro dokonalé osvětlení silnice a i našeho vozu, to si pravděpodobně musíme vyzkoušet sami. Mnohdy totiž situaci posoudíme tím správným pohledem, až se v ní nalezneme. Pokud budeme jezdit jen tak po městě a blízkém okolí, tak si nejspíš vystačíme se základním standardem. Ovšem pokud pojedeme někam dál a v noci nebo se snížené viditelnosti, tak pak je rozumné si pořídit kvalitní produkt, například z nabídky osvědčeného výrobce, který nás na trhu zásobuje poměrně dlouhou řádku let, https://www.lightpark.cz/autozarovky-pro-predni-svetla/?par=oznaceni-ece|h7 a na prodej neuvede nic neprověřeného.
Na světlo má ale vliv i světlomet
Skutečné rozpoložení světla na pozemní komunikaci vychází vždy z naprosté souhry světlometu se žárovkou. Světlometu se také jinak říká reflektor. Žárovka je pak konkrétního typu. Konstrukčně povedený světlomet podá špičkový výkon v dosvitu a také dodá určité hodnoty jasu světla. Úplně nejvíce potkáváme automobily s halogenovým reflektorem, ale například i nedávno perfektní xenonové výbojky jsou na ústupu, před Led diodami. Ovšem co je teď hitovým obdobím, to je laserová technologie. A samozřejmě jak to bývá, všechno má svoje plus a také mínus.
Halogenové světlomety – fungují díky baňce z křemičitého skla, ta je naplněná halogenem, bromem nebo jodem. Světlo pak vzniká rozpálením vlákna mezi elektrodami. Výhodou je, že je do nich snadný přístup a tak si žárovku může motorista snadno vyměnit sám, bez cizí pomoci. Jsou ale nevýhodným osvětlením, hlavně na krajnicích a před vozidlem.
Xenonové světlomety – jsou dvakrát tak účinnější a výbojky jsou plněny xenonem a světlo je poté vyzařováno obloukem mezi elektrodami. Mají ale nevýhodu, že při výměně je nutná asistence a bude lepší se obrátit na servis.
Rozhodně se vyplatí zakoupit si kvalitní žárovky od předních výrobců, než se snažit ušetřit nějakou korunku a zakoupit levnější zdroje například na nějaké tržnici. Hra na jistotu je to nejlepší, co v tomto případu lze udělat.